2019. feb 26.

15. MindEZ egyben! - #feldolgoztam

írta: Versember
15. MindEZ egyben! - #feldolgoztam

feldolgozas.pngA feldolgozásokat általában véve gyűlölöm, mert a legkülönfélébb módokon képesek tönkretenni egy-egy remekművet. Sokszor valamilyen mondvacsinált oknál fogva teszik ezt, máskor egy komoly esemény okán készítenek átiratot, de csak a szélesebb ismertség reményében bízva. (pl. Bad Wolves) Van, amikor annyira átírnak egy-egy dalt, hogy nemhogy az eredetire nem hasonlít, de tulajdonképpen semmire sem. Ebben az esetben egy klasszikus dal fülbetiprását hallhatjuk. Meg persze van, amikor csak poén az egész és szintén a cél az, hogy az eredeti sikerhullámokon felkapaszkodjanak egy kicsit magasabbra. (pl. Leander) Na most nem egészen ezekről lesz szó, de azért lesz kivétel és a legaljára kell majd görgetni a posztnak, hogy azt lássátok. Így pedig látjátok majd közben a többit is, ami meg tetszeni fog és végig is olvassátok mindet. Ez az én veszélyes tervem! Görgetésre fel! Illetve le!

Az első dal az alig ismert Nirvana-tól van és bár biztosan millió feldolgozás született már a Smells like teen spirit-ről, mégsem ez a dal szerepel itt, hanem a Breed. Ez a dal is egyébként, akárcsak sokkal híresebb kollégája a Nevermind (1991) albumon szerepel. Aki pedig feldolgozta és túltolta nem más, mint az Otep. Alapjában véve nem rontotta el, bár újat nem adott hozzá, egy kicsit Otep-esre lett hangolva az egész, ennyi. Nem azt mondom, hogy kellett a világnak és ennek hatására boldogon hajtják le fejüket a bébi pandák a fekhelyükre, de rosszabb sem lett és tovább vitte a dal dicsőségét az átirat. 

Aki nem ismeri most pótolja!

Szokásosan nem normális Otep videó!

A második nagyra becsült dal a Big In Japan, akinek eredeti készítője a méltán híres német zenekar a Boney M. Alphaville volt. Bár vannak hírek miszerint Szarka László Bikicsunája volt előbb, de higgyétek el nekem, mert mély kutató munkát végeztem - nem így volt! Az Alphaville ugyan nem az én korosztályomból való, de azért ismerem munkásságukat, viszont én a Guano Apes kíséretében hallottam először híres szerzeményüket. Hála az égnek, hogy így történt, mert egyébként az elég komoly ráncfelvarráson átment dal még híresebbé tette azt. Mondhatnám, hogy a kamilla teába rum került és lám a Big In Japan szerintem méltó helyére került a zenei világranglétrán!

Hát zoknival elmegy!

Egy nagyon jó húzás volt, ezt újragombolni!

Sad, but true! Ez is klasszikus lett!

Most pedig egy eszméletlen jó dal a The House of the Rising Sun-ról essen szó, ami egy népdal egyébként és a The Animals vitte sikerre. Itt is elmondható, hogy rengeteg feldolgozása létezik, ebből az egyik legjobb a Muse-é, akik átformálták, de nagyon jó értelemben. Másik irány, új megközelítés és mégsem mondhatni, hogy veszített volna az értékéből. Talán a dal még nyert is egy új rajongói réteget!
Szerintem nem leszek vele túl népszerű, de nekem a Five Finger Death Punch féle verzió is teljesen bejövős. Jól áll neki a duplázós dobtéma, a masszív gitár és egy kicsit más dallamvonal. Azt hiszem a metálos érában lett volna azért olyan zenekar, aki még inkább megbolondítja a vonalat, de így is szétadom!

Ebben a formában is zseniális!

Jó dalból, még jobb!

Metálra fel! A dal 1:49-nél kezdődik...türelem.

Az Iron Maiden-nek annyi dala van, hogy szerintem maguk sem tudják számon tartani és született nem egy klasszikus is, így hát biztosan sok átírt szerzemény is létezik = nagyjából végtelen! Nekem mégis személyes kedvencem a Machine Head által feszesebbre húzott Hallowd Be Thy Name. Szerencsésnek érzem magam, mert hallottam élőben a Maiden-től a dalt, sajnos az MH nem játszotta a Barba Negrában tavaly. Mégis azt hiszem ez egy nagyon jól sikerült feldolgozás, ahol semmi más nem történt, csak meghúzták a harcvonalakat és felrázták a tempót! 

Ez még most is hidegrázós!

Jóból jót!

Legyen a végére valami könnyed és beteg. Bizony sosem hittem volna, hogy a NOX és a Cool Head Clan egy bekezdésen belül fog szerepelni, de ha egyszer ilyen gaztettet hajtottak végre a srácok, ami ráadásul annyira groteszk lett, mint amilyen, akkor nincs mit tenni, hagyom áramolni a kultúrát! Erre nincsenek szavak, ezt csak hallgatni kell és mosolyogni, amíg a bogarakat a fogunk közé fújja a szél!

Szabó Szilvi nem tudta még, hogy van, aki tovább fogja ezt gondolni!

A Cool Head Clan ezt így hallotta!

 

Szólj hozzá

blog zene nirvana nox videók muse gyűjtemény otep iron maiden machine head alphaville the animals százszor ölelj még cool head clan guano apes big in japan five finger death punch breed hallowed be thy name house of the rising sun koncertez mindez egyben