2020. okt 23.

64. LemEZ kritika! - Lazarvs

írta: Versember
64. LemEZ kritika! - Lazarvs

Lazarvs

lazarvs_albumcover.jpgBiztos voltam benne, hogy a Lazarvs új albuma sem lesz szűz lányok vérétől mentes és simán egy délutáni jóga keretében démonok idézésre tökéletes alaphangot fog nyújtani. Arra azonban egy fél levágott kecskefejet sem adtam volna, hogy a HEX (2017) minőségét, szerethetőségét akár csak megközelíti majd. Erre azt is alapoztam, hogy a lemezmegjelenés előtti dalok elsőre nem lopták be magukat a szívcsakrámba. Aztán jött a mágia!

A névváltoztatást én sem értettem elsőre, pedig elég egyérelműen kijelentette a zenekar, hogy az Apey & the Pea-vel nem lehet nemzetközi sikereket elérni illetve komoly benyomást kelteni, ezért szükséges volt. Utólag azt mondom, hogy talán tényleg jó húzásnak bizonyult, de egyébként meg az idő úgy is igazolja majd vagy nem. Az biztos, hogy a minőség rovására nem ment és nem lett cukormentes az alapanyag.

Itt is látszik a jóga, jótékony hatása!

Első hallgatásra a lemez hozza a gyors, húsdarálós elvárt színvonalat, de azt a benyomást keltette bennem, hogy így nem fogunk együtt latin szövegeket mormolni, mert ha épp egy szentimentális pillanatomban kap majd el, akkor bizony én elhatárolódok. De, ahogy a dalok egymás után vérvonalban követték egymást egyre inkább elmélyedtünk a pokol bugyraiban jobbnál jobb dallamokban, belassult a chill és mintha az Apey valóban egy Lazarvs formában újjáéledt volna, egy új, szebb köntösben kilépett a színre.

Olvassátok a liricset.

Azt kell mondanom, hogy olyan tökéletes egyensúlyban vannak a dalok, hogy az már ember feletti sátán alatti. Nem tudom, hogy a zenekar tudja-e mit csinált (és főleg milyen misztikus erők segítségével?) és most nem szívesen teszem, de talán-talán kijelenthetem még azt is, hogy a HEX-et is túlszárnyalta. Erre pedig tényleg nem számítottam, ritka dolog az egyébként is, mint a kétfejű tehén, hogy két egymás követő lemez hasonlóan magas színvonalon szórakoztasson, de itt ez nem is kérdés!

keekl.jpg

Ilyen kirakóst találtok benne, a másik felükön a dalszövegekkel!

A borító a szokásukhoz képest részletesen kidolgozott. Az egész tok, a kis kártyákkal szép és igényes.Ha ezzel nem tudtok szellemet idézni, akkor semmivel! Egyébként sem értem azokat a zenekarokat, akik nem foglalkoznak ezzel, pedig rengeteget dob a hangulaton, amikor az ember a kezébe veszi. Mit mondhatnék még, ez a tökéletes 10-es!

Kinek ajánlanám: nemcsak jóga kedvelőknek!
Mihez ajánlom: disznóvágáshoz, akkor sok a vér!
Milyen állapot kell a meghallgatásához: tulajdonképpen mindegy, mert valamelyik dal passzolni fog!
Koncertre érdemes elmenni: ha valahol találtok egy koncertet, ahol 1 főnél több vehet részt, mindenképpen!

Lemez: 10/10
Borító: 10/10

Szólj hozzá

blog zene lemezkritika kritika magyar death metal lemezez apeyandthepea lazarvs