2018. nov 01.

32. LemEZ kritika! - AWS

írta: Versember
32. LemEZ kritika! - AWS

Fekete részem

aws.pngKét évvel ezelőtt, amikor a Kint a vízből kijött, megírtam a kritikát és örömködtem. A Fekete részemet hallgatva azt kellene mondanom, hogy a srácok felnőttek, érettebb lett a zenéjük, most oda tették magukat és sorolhatnám a közhelyeket. De most inkább egy másik oldalról közelíteném meg ezt a kritikát és kitágítanám egy magyaros nem kifejezetten hibára, de sajátosságra. Mondom mindezt úgy, hogy az imént felsorolt közhelyek egyébként mind igazak. AWS új lemez fülrevételEZve!

Kezdjük a jó résszel. A lemezen kétféle dal van: a jók meg a rosszak. (Mint egy Esti Kornél dal, nem?) Gondolkodtam róla, hogy nem túl gonosz-e ez a hozzáállás, de végül meggyőztem magam, hogy nem, mert igazam van. Az első 4 dal nagyon jól sikerült, aztán csak a Fuss, amit még érdemes meghallgatni, a többit meg mintha a nagymamámnak készítették volna. Nagyon gyorsan skippelem őket, mert annyira rádióbarát lett egyik-másik, hogy néha azt hittem véletlenül átváltottam valamelyik csatornára. Többnyire kocsiban hallgattam egyébként az albumot és az Éjféli táncnál konkrétan rányomtam a  lemezlejátszásra a műszerfalon, mert biztos voltam benne, hogy ez nem egy AWS dal...

Lemezindító, hangulatkeltő.

A jó dalok viszont tényleg elég ütősek lettek, a Fekete részem, a X/O, a Lakatlan ember és a Hol voltál is, amihez ugyebár elég hamar kijött a videó is.
Az extra dalok közül az Éjféli lány feldolgozásra nem mondok semmit, szerintem egy vérbeli Ossian rajongó azért nem mondaná, hogy szükség volt rá, még akkor sem, ha tudjuk, hogy a 30 éves zenekar születésnapjára készített lemezre írták. Az utolsó két dal pedig a Dal2018 sikere a Viszlát nyár és annak akkusztikus változata. Ez meg olyan kötelező dolog, mint a ballagáson a régen látott nagybácsi.

Vannak azért jó dalok ezen is!

Ennyit konkrétan a lemezről, jöhet a fekete rossz rész. Most jöjjön az, ami miatt mindenki utálja a megmondó embereket. Amikor hallgattam a lemezt, folyamatosan motoszkált egy gondolat, ami nem hagyott békén. Mint egy kis gyújtózsinór, amit valaki begyújt és követjük a szemünkkel az égés vonalát és tudjuk mindjárt robbanni fog, csak idő kérdése. Végül robbant is: ezeket a dallamokat már mind hallottam volna valahol! Nem szó szerint, nem úgy, ahogy Örsék előadják, de nagyon-nagyon hasonlóan. Sajnos azt kell mondjam, hogy már 10 évvel ezelőtt is hallottuk ezeket a sémákat külföldi zenekaroktól. Nem ad új élményt az egész.

Nekem valamiért a Viszlát nyár ugrik be mindig, amikor hallgatom a szöveget!

Ami feldobhatná az egy igen különleges hang vagy hangzás. A hangzás, ahogy írtam nem új. Örs hangja bár nem átlagos, de annyira mégsem egyedi, hogy elvigye a hátán az egészet. Ez nem az AWS egyedi hibája és nem is akarom temetni a zenekart, csak annyi, hogy most, hogy a tuti siker már megvan, jöhetnek a kísérletezések! Lásd Subscribe, FreshFabrik, stb. 
Összefoglalva tehát: a srácok szintet léptek, ez vitathatatlan. Az új lemez jó, de kíváncsi leszek 1, 2 vagy 3 év múlva egy új albummal tovább tudnak-e majd még egyet lépni?!

A lemezborító már sokkal jobb lett, mint a Kint a vízbőlé volt, de azért még mindig úgy érzem, hogy ebbe sokkal több munkát is bele lehetett volna tenni.

Lemez: 10/8
Borító: 10/7

Szólj hozzá

lemezkritika rock metal zenekar magyar zene aws koncertez lemezez fekete részem kint a vízből dal2018