2020. máj 03.

59. LemEZ kritika! - Enter Shikari

írta: Versember
59. LemEZ kritika! - Enter Shikari

Nothing Is True & Everything Is Possible

nothingisnagy.jpgAz Enter Shikari-nak még csak a 6. lemeze látta meg a karanténos napvilágot. Azonban az én fejemben ők a 2000-es évek elején alakultak, de a mindent tudók digitális atyja, a Wikipedia azt merte állítani, hogy 2007-ben ált össze a brit banda. Tudásom a zenekar terén nem túl acélos, mondom sorrendben a mérföldköveket. A Take to the Skies (2007) album egyetlen dalát mutatta meg valaki, természetesen a Sorry, You're Not a Winner-t. Aztán 2017-ben élőben toltuk a VOLT-on velük, ami azért eléggé jól sikerült. A The Spark-ról (2017) meghallgattam a Live Outside-ot, de a lemezt kihagytam és most itt a teljesen új album, a Nothing Is True & Everything Is Possible. Úgy érzem fakarddal megyek az Enterprise-t megtámadni!

Valóban értek meglepetések, amikor jobban utána jártam a zenekarnak, először is, hogy mi ez a sok elektro szarság a dalokban. Újra csak a korábban említett forrás leírásában megtaláltam az "electronicore" műfaj szót és majdnem lefordultam a székről. Lassan tényleg nem létezik már olyan zenekar, akikre rá lehetne sütni egy irányvonalat, de azért ez kicsit fejbe vágott. Sajnos azonban a stílusirányzat teljesen igaz olyannyira, hogy már-már bizony zavaró. Bár nagy rajongója voltam annak a bizonyos dalnak 2007-ből, sőt közben a Rat Race is beugrott, hogy meg-meghallgattam néha, de azok kifejezetten bejöttek és most ez az album meg mintha hátba szúrna.

Komolyabbak nem lettek az évek alatt, az biztos!

Azon gondolkodtam, hogy mi változott azóta. Töprengésem meghozta gyümölcsét. Az akkori ES és a mostani ES között a legnagyobb eltérés, hogy eltolódtak az elektronikus és a normál hangszeres hangzások között az arányok. Nagyobb a hangsúly inkább az elektronikus vonalra esik, illetve sokszor még a klasszikus zenei vonal is erősebb a rock-os vonalnál és elveszik benne az igazi erő, felborul az egyensúly.

A kezdő nóta. Még azt hittem lesz ez még így se.

De nem az album rossz, hanem az én ízlésemnek túmáccs ez a vonalvezetés. A zúzósabb részek hiányoznak. A nyers része nincs már meg, de amúgy is a lemez egészét tekintve, hagytak benne egy mini káoszt. Nem tudom ennek mi az oka, valószínűleg nem volt szándékos, de így sikerült. Erre pedig jön még az is, hogy a lassabb, puhább dalok meg nagyon felhigítják az tömeget és így sokszor ellaposodik.

Akinek erről nem egy Scooter dal jut eszébe, az nem volt fiatal!

A lemezborító pedig ugyanez, csak látványban. A címe a korongnak minimum 3 féle betűtípust használ. A színeket úgy válogatták összes, hogy a pride vonal még véletlenül se jelenjen meg, de azért elég színes legyen ahhoz, hogy egy görög fejszobor hülyén nézzen ki rajta. Ez olyan semmilyen.

Kinek ajánlanám: Enter Shikari rajongóknak mindenképp, meg akik az elektromosabb vonalat is kedvelik!
Mihez ajánlom: Vezetéshez simán jó, bár én futni is szoktam rá, főleg a tempós részek segítenek!
Milyen állapot kell a meghallgatásához: Alapjában véve egy könnyed lemez, szóval csak tedd be és hadd szóljon!
Koncertre érdemes elmenni: Mivel voltam már és az baromira bejött, ezért abszolút!

Lemez: 10/7
Borító: 10/6

Szólj hozzá

lemezkritika brit rock lemez elektronikus banda enter shikari lemezez eletrocore Nothing Is True & Everything Is Possible