2017. okt 05.

KoncertEZ! - Muse

írta: Versember
KoncertEZ! - Muse

Római Olimpiai Stadion - 2013

photo.jpgElső élményem a Muse-tól a Hysteria szám volt és ez a dal meg is határozta a viszonyom a zenekarhoz. Akkoriban a Radiohead-hez hasonlítottam őket, de azóta felnőttem és tudom, hogy azon kívül, hogy mindkettő angol rock zenekar, nem ilyen egyszerű a képlet. Ráadásul a Muse inkább lett a mindenki számára szerethető zenekar, míg a másik mosópor zenekar az alternatív vonalon maradt, bár tény sokat hígultak már azóta. De most a Muse-ról és egy gigantikus koncertről lesz szó. A Led Zeppelin koncertje ehhez képest baráti összejövetel a haver garázsában!

A Római Olimipiai Stadionban 60.963 (megszámoltam) ember előtt megtartott 2013-as népünnepély olyan kezdőrúgással indít, hogy a 19”-es monitoromon keresztül is pupilláztam. A tűzcsóvák, olyan masszív koromfekete füstöt hagytak maguk után, hogy a Greenpeace aktivistái az Antarktiszról is könnyedén kiszúrhatták volna! A gigantikus ledfalhoz pedig alighanem egy Paks II havi megtermelt mennyiségű áramát használtak fel. Ekkor értettem meg, miért olyan drága egy Muse koncert!

muse1_1.jpg

Zöldek, most ne nézzetek ide!

Egyszer sikerült Muse koncertre eljutni, meg is írtam és egy szemüvegembe is került, de őszinte leszek azt nem élveztem annyira, mint ezt a videót. Persze nem azért, mert az nem volt jó, csak amilyen show-t ehhez hozzáadtak azzal volt kerek egész. Meg lehet azért, mert itt láttam is valamit...

A hideg ráz!

De a Led Zeppelin-es felvételhez képest annyira sterilnek tűnik minden, hogy néha el sem akarom hinni, hogy ez megtörtént. Mindenhol boldog és önfeledten ölelkező, csókolózó párok, fanatikus rajongók - nincs ezzel gond, csak ez a 101% mennyország hatást kelt bennem, ami nem a valóság. Inkább olyan, mint egy film. Minden másodperc tökéletesen megkomponált. Már-már mesterkélt.

muse4.jpg

A Muse romantikussá tesz!

Nem mondok olyat, hogy nem láttam volna szívesen vagy most nem mennék el egy önálló Muse koncertre, mert biztosan óriási élmény. De néha már nem is a zenekarról, a zenéről szólt minden, hanem csak arról, hogy mindent a tervek szerint letudjanak. Pedig a dalokat imádom, szinte újra rajongó lettem és Matthew hangja újra lenyűgözött. Talán az egyetlen férfi, akitől a magas hangokat is lehet irigyelni.

muse3.jpg

Ez az ember lejön a ledfalról és meghal a színpadon! (Spoilerveszély!)

Másfél óra tömény szórakoztatás. Lehet mesterkélt, de szerintem egy kisebb infarktust páran lábon kihordtak a 60.963 hallgatóból. Eleve minden Muse dal drámai és katartikus. A látvánnyal, hangzással felturbózva pedig olyan orgazmikus élmény lehetett, hogy nem gondolom az ott lévők dislike gombokat dobáltak a lefújás után.

muse2.jpg

Az összes "szereplő" közül, csak Merkel olyan, mint aki citromba harapott!

Összességében, aki megismerkedne a zenekarral, az nézze meg ezt a videót. Aki kicsit is szereti az is. Aki szereti a színpadot, a show-t - az is. Aki a Radiohead-et szereti - igazából az is. Aki élményre vágyik - az is. Aki pedig érezni akarja a zenészek izzadság cseppjeit - az menjen koncertre! De be kell vallanom, ILYEN EGY TÖKÉLETES XXI. SZÁZADI KONCERT, minden elhangzott negatívum ellenére!

Szólj hozzá

zene rock koncert videó muse 2013 progesszív koncertez római olimpiai stadion