2017. sze 26.

21. LemEZ kritika! - Prophets of Rage

írta: Versember
21. LemEZ kritika! - Prophets of Rage

Prophets of Rage

pof.pngA Prophets of Rage nem más miatt jött létre, mint az ostoba amerikai vezetés és persze az igazi “amerika kapitány”, Trump miatt. Ez így, azért elég jól hangzik és (hát persze!) a médiában is megfelelő fényt kap. Tehát egy jó adag marketing és egy adag amerikai józan gondolkodás avagy eszme miatt megalakuló szupercsapat A-Team supergroup miatt lett egy elég szórakoztató lemezünk idén. Nagyon vártam a megjelenést, mert tudtam, hogy a NovaRock-on láthatom őket és majd jól beleszövöm a tapasztalataimat...de az élményeim, velünk együtt áztak el a szó szoros és átvitt és mindenféle értelmében.

Biztos vagyok benne, hogy az összes underground hip-hop-ot hallgató most mélyen megvet és szemöldök ráncolva hackelné meg a blogomat, de azaz igazság, hogy ez egy kegyetlenül jó, ugrálós, keménykedős album. A Rage Against the Machine, Public Enemy és a Cypress Hill szerintem igen jó egyvelege találkozik. Persze, világosan látszik, hogy Tom Morello-ék a nagyközönségnek szánták (pl. nekem). Engem teljesen elvakítottak a témák, de dögöljön meg a szomszéd tehene, ha nem jók. Pedig nem is vártam tőlük sokat, sőt, úgy voltam vele, hogy legyen 2-3 jobb számuk az Unfucked The World után, aztán a többi nem is érdekel már. Azért valljuk be, a forradalmakat (már) nem a zenével robbantják ki, mert ugye ez volt az eredeti terv. De egyszerűen már nehéz lenni "A" megmondónak, túl sokan pályáznak erre a címre és én miért pont nekik higgyek.

Ez ilyen aztakeményvagyokmegmondomforradalombutaamerikaimolotovkoktél!

Visszatérve a dalokra szinte kivétel nélkül az összesért odavagyok. Eszembe se jut lekeverni, mint egyszeri dj a Palace-ban a Tankcsapdát. Összesen 12 dal van a lemezen és 5 feldolgozás, amin rajta van a Killing In The Name is...na majd erről is lesz egy poszt: az örök slágerekről. Nem tudom hányszor hallgattam végig már a lemezt, de még nem untam meg - ez azért elég ritka. Már a Youtube úgy ajánlja fel a PoR-et, hogy a kedvenc metál zenéimet beelőzi. (Szégyen érzetem van.)

Ez is nagyon bejön a refrén miatt!

A PoR egyébként az Ektomorf-tól tanul szöveget és zenét írni. Szinte kivétel nélkül a refrén mindig a dal címe. Ezt csak azért mondom el, mert így sokkal könnyebb belerázódni az éneklésbe.

Gondolkodtam, hogy mit írjak még, mert ez kevés lesz és mind a 29 Facebook rajongóm eljön a ház elé fáklyákkal és felgyújtják a modemem, de nem tudok többet letenni az asztalra. Pont ennyi ez a lemez.

Üres durrogtatás, de örömet okoz!

- talán Kim Dzsong Un érzi ugyanezt.

Tiszta Monthy Phyton!

A borító pedig telitalálat. Vagy teljesen legyőzött a marketing rák vagy tényleg ennyire jó a grafikus, de én ebben a borítóban mindhárom zenekart meglátom. Egyszerű, tényszerű. Próbál az eredeti célokhoz felnőni, ilyen egy jó, véres marketing hadüzenet!

Lemez: 10/9
Borító: 10/9

Szólj hozzá

zene lemezkritika hip-hop kritika rock lemez rap koncertez prophets of rage