2018. dec 14.

33. LemEZ kritika! - Esti Kornél

írta: Versember
33. LemEZ kritika! - Esti Kornél

Eltűnt idő

ek.jpgAz Esti Kornélról a KoncertEZ!-en már annyi szó esett, mint Sorosról az M1-en és ahogy a közmédia, úgy én sem unom és még egy posztot írok róluk. Mi másról írhatnék még, mint a novemberben kiadott Eltűnt időről. A lemez annyira jó lett, hogy versenybe is száll rögtön az év lemeze díjért. Csak jókat fogok írni, migráns nem lesz a posztban és viszonylag kevésszer lesz megemlítve Kövér László is, ezért aki ilyesmikre izgul az kapcsoljon a Tényekre. Aki pedig az Esti Kornélra kíváncsi és az új lemezükre, az pedig tekerjen lejjebb.

Úgy mentünk el a lemezbemutató koncertre, hogy alig egy-egy számot hallgattunk meg az új alkotásról. Ez furcsa lehet, de nem az. Viszont először sikerült nálam egy lemezbemutatónak elérnie a célját, hogy érdeklődjek az új iránt és ne a régi dalok miatt menjek. Az A38-as mókáról már írtam, hogy aránylag nem lett szar és ez annak is köszönhető volt, hogy az új lemez annyira elsöprő lett, mint a kormány 2/3-a.

A lenti verssorok ebből vannak!

Nem sok lemez tudja azt, amit EK-nak sikerült összehoznia. Nekem teljesen más ez, mint a kedvenc Boldogság, te kurva (2011) album, mégis ugyanaz - ugyanolyan jó. Elképzelni sem tudom, hogy lehet ennyi jó dalt és szöveget egy albumra sűríteni. Nem tudok, nem elfogult lenni, de ilyen szövegeknél ez nem is könnyű:

Azért hagytam, hogy az ész kövesse el
Azt a hibát, amit csak a szívnek kell
Hagyni néha, mert túl messzire hagytam
Kóborolni, és nem maradt már abban

Semmi lassú, mindent felőrlő erő
Ami aztán olyan mélyről hoz elő
Dolgokat, hogy elhiszem, hogy jó vagyok
Elhiszem, hogy megférek még nálatok

Vannak zenekarok (=magyar popzene krémje), akik egész pályafutásuk során nem tudnak ilyen sorokat összehozni, ezek a srácok meg okádják magukból a mélyebbnél mélyebb, nem Coelho csecséből kiszívott bölcsességeket. A lemezről ennyi elég is, zárómondatnak ez megfelelt.

Első hallásra megszerettem!

Az album borítójával viszont nem vagyok kibékülve. Arra emlékeztet, amikor a kezdő photoshop-os félrekattint, majd meglátja a művét és azt hiszi, most már bármire képes és ő már művész. Egyszerűen ez gyenge és kevés.

Lemez: 10/10
Borító: 10/3

Szólj hozzá

lemezkritika magyar lemez alternatív esti kornél lemezez eltűnt idő