2016. sze 18.

12. LemEZ kritika! - AWS

írta: Versember
12. LemEZ kritika! - AWS

Kint a vízből

aws.jpgEmlékszem, hogy egy végzetes napon amikor a youtube sötét bugyrait jártam, akkor találtam rá az AWS nevű zenekar Világposztolás videójára. Rögtön az ugrott be, hogy miért nem hallottam még róluk? Egy jó dal, jó témával és a videó is több, mint egy átlagos promós önfényezés. Aztán a Sorsforgatót meghallgatva teljesen eldobtam a bal agyféltekém, hogy ez még sokkal jobb, mint az előbb említett dal és letettem a voksom miszerint ez egy elég jó zenekar, akiknek sokszor komolyabb a dallamviláguk és a dalszövegük, mint a Depressziónak. Ezért hát úgy voltam vele, a Kint a vízből lemezüket megveszem és kibelezem.

A 3. nagylemez abból a szempontból mindenképpen jó, hogy egy közép gyors tempóra beállva végigdarálja azt. Egy kivétellel, az Édes mint a só, ami viszont lassú, egy gitáros dal és sajnálom, de szar. Nem is értem, hogy miért kellett bele. Talán a Tankcsapda Egyszerű dalát akarták kissé megidézni a srácok és megállítani a lemez lüktetését, de teljesen idegen lett az egész koncepciót tekintve. Már azon gondolkodtam, hogy véletlenül került rá a cd-re, de a szövegnaplóban is benne volt. Szövegileg sem egy Hamlet és nem érzem, hogy szükség lett volna egy ilyen dalra, vagy ha igen, akkor inkább a legvégére kellett volna tenni. De ezzel be is fejeztem a negatív kritikámat.

"Moszkva tér"

A dalok bár nem ütnek annyira, mint amennyire a Sorsforgató elsőre engem felkavart, illetve nem fogtak meg annyira, mint a Budapest, de első hallgatásra is érződik, hogy nem egy összecsapott albumról van szó. (Megjegyzem a Budapest videója is remek.) A Hajnali járat és a korábban már megjelent Te is félsz azért felfelé kilóg, amik elviszik a hátukon az albumot. A Lelket vennék és a Kén, higany, só produkcióknak pedig a szövege lett erős, ezért én inkább erre feküdnék még jobban rá, hogy még több mély lírát halljunk. (Lásd, Useme) Na meg persze egy kicsit bátrabb bonyolultságot várnék ritmusban és dallamban egyaránt. Jó ideje megérett a magyar zenész hallgatóság a nehezebb témákra és szeretik, sőt értik is. Nem kell mindig a jól bevált sablonokat követni. Az AWS pont az a zenekar, akik ezt simán megtudnák ugrani. Bátran lehet ilyen és ehhez hasonló szövegeket alkotni.

A Sorsforgató refrénje, ami szerintem zseniális lett:
"Várom, hogy széttárja az Ég a lábait,
Vágyom rá, hogy megtépázzam mások szárnyait,
Vágyam mind elvenni, még többet mi kapható,
Elszédít, megbénít ez a sötét sorsforgató."

Az új albumról a Lelket vennék egy részlete, ami szintén egy jól megírt pár sor:
"Lelket vennék, de nincs már eladó,
használható, hozzám való.
Lelket vennék, mert minden más csak kellék,
eldobható,
És nélküle többé nem lehetek jó."

Ez az album nekem ettől függetlenül egy kicsit steril lett. Lehetne elvontabb és nyersebb, mert Örs hangja megvan hozzá. Ez persze saját véleményem, biztosan vannak olyanok, akik meg semmit sem változtatnának. A lemezt amúgy 1000Ft-ért a HammerWold magazinhoz adták, mondhatni a hülyének is megéri (hát még nekem), de én előrendeltem, mert dedikálva kértem és meg is kaptam. Ezért meg hála és köszönet! Az biztos, hogy aki megveszi nem bánja meg, aki koncertre megy szerintem ő sem, bár még valahogy nem sikerült eljutnom odáig, de ígérem, hogy erre időt fogok szakítani.

aws2.jpg

Az aláírt és rajzolt darab!

A borító nem lenne rossz, csak túl egyszerűnek érzem és fogalmam sincs, mi köze van a címnek a borítóhoz és mondjuk az összes többi dalszöveghez. Ezt nem sikerült megfejtenem és mivel nem tudok ezzel mit kezdeni, ezért nem is tudom ezt értékelni nagyon.

Lemez: 10/7
Borító: 10/5

Szólj hozzá

zene lemezkritika rock metál album aws koncertez lemezez