2018. okt 05.

31. LemEZ kritika! - Eminem

írta: Versember
31. LemEZ kritika! - Eminem

Kamikaze

eminem.pngEminem 8 évvel ezelőtti Recovery (2010) albumának megjelenésekor nagy szavakat használva azt írtam, hogy "Visszatért!". Azóta persze ezt többször megbántam, de akkor legalább valamiféle féligazságot tartalmazott, mert a Not Afraid dal Youtube nézettsége valóban az egeket súrolta. Szinte már újra menőnek számított Eminem, akármennyire is furcsa még maga a gondolat is. Aztán a The Marshall Mathers LP2-vel (2013) és persze a Rap God-dal nem kevesebbet szeretett volna a tudtunkra adni, miszerint ŐAZEGYETLENFEHÉRNINDZSARAPPER. Ez téves megállapítás volt, majd a Revival (2017) lemezzel is befürdött és úgy eltűnt, mint szürke Gandalf a ködben. Nagy meglepetésemre pedig idén megérkezett a Kamikaze, ami a nevével egyenértékű! (Kép forrás: https://etcanada.com)

Ha rajtam múlna, akkor a Kamikaze minden jónak felcímkézett dala sem kerülhetne fel egyetlen lemezre sem. Mire gondolok? A Venom egyik dalát is Eminem készítette, aminek a neve - most kapaszkodjatok meg, nem fogjátok kitalálni, de - Venom-nak hívják és körülbelül annyira izgalmas, mint egy 3 órás Tour de France közvetítés. A filmnek bármi jobban állt volna, mint a régmúltba kapaszkodó Eminem bármelyik sora. A film se fog bekerülni a halhatatlanok csarnokába, de akkor már miért nem mondjuk a Slipknot ír dalt, a Resident Evil-nél bevált.

Venom, de nem!

De menjünk tovább a "cool" dalokon. Nem nehéz kitalálni hogy, melyik is az, mert a Youtube-ra arra készítenek videót. (Ma is tanultam valamit!) A Fall című dal az egyik ilyen, ahol a mai trendet követve istentelen magas, nyávogó női hangon éneklő férfi vokál adja a refrént, a Eminem meg osztja az igazságokat, bölcseleteket, mint egy füveskönyv. A női hangon éneklés már önmagában is bűncselekmény még akkor is, ha Justin Timberlake-nak hívnák az illetőt, de emellett meg annnnnnnnnnnnnnnyira unalmas, hogy nincs annyi N betű a billentyűzetemen, amivel az érzéseimet ki tudnám fejezni.

Vékony magas férfi hang = nem menő!

Ahogy már imént megpengettem, akad még itt videós dal, pl. a Lucky You, ami Joyner Lucas-szal közösen készült. Jogos a kérdés, ki a ***öm az a Joyner Lucas? Valójában ő semmiről sem híres, szóval senki ne érezze magát kevesebbnek, mert hiányzik a polcáról a Joyner-összes. Nem tudom mit tett ő hozzá vagy mennyivel lenne még rosszabb ez a dal is, de nagyjából annyit tesz hozzá az egészhez, mint a lottósorsolásokon a közjegyzők, akik elmondják, hogy mindent rendben találtak.

Eminem és a random néger rapper!

Na most ezek voltak a húzó számok és ott van még töltelék bőven, mint egy disznósajtban. 13 dal (-2 ebből, ami még csak nem is dal) 45 percet ad ki. Egy örökké tartó szenvedésnek tűnik. Eminem sajátos stílusa a névjegye, de a sok ismétlődés és lapos alapok miatt egy hajszálnyit sem érdekes egyik sem, még a vendég előadókkal együtt sem. Vagy visszanyúlhatna a rap bölcsőjéhez, ahogy mostanában egyre többen teszik vagy nagyjából bármit csinálhatna (régen még énekelt is!), csak ne ezt, mert lemezek bizonyítják, hogy ez bizony zsákutca.

eminem-beastie-boys.jpg

Balra Eminem, jobbra a Beastie Boys-os eredeti borító! (Kép forrás:  https://variety.com)

A borító pedig nagyon szánalmas lett. Mivel egy Schmidt Pált tolt Slim Shady és ellopta a Beastie Boys Licensed To Ill (1986) borítóját. Állítása szerint ő így tiszteleg előttük. Állításom szerint meg jobb lett volna, ha a zenére koncentrál, akkor nem lett volna ennyire borzalmasan gyilkos a lemez. Mármint öngyilkos.

Lemez: 10/2
Borító: 10/0

Szólj hozzá

zene lemezkritika kritika beastie boys rap eminem kamikaze koncertez lemezez