2017. júl 05.

VOLT már jobb, de a karszalag szép!

írta: Versember
VOLT már jobb, de a karszalag szép!

10 éve és most VOLT!

karsz.jpgAz első VOLT fesztiválom óta nem csak én változtam meg. A soproni éves összejövetel már egy másik arcát mutatja, ami bizonyos dolgokban előre lépés, máshol visszalépés. Megpróbálom összevetni a több, mint 10 évvel ezelőtti és a 2017-es évi fesztivál közötti életérzést. A siker nem garantált. Továbbá megpróbálom a "volt"-os szóvicceket kihagyni. Ez sokkal nagyobb kihívás lesz azt hiszem!

Amikor legelőször jöttem még középiskolásként óriási vágy volt bennem, hogy láthassam milyen egy fesztivál. Aznap is szakadt az eső és már akkor is rengetegen álltak a sorban. Tehát az időjárás Sopronban elég kiszámítható, akármilyen jó idő van - esni biztos, hogy fog! Akkor még titokban tudtunk piát bevinni. Olyan is volt, hogy a kezünkben sétáltunk be egy doboz sopronival és a biztonsági őr, csak legyintett ránk. De ami sokkal szimpatikusabb volt, hogy bent rengeteg ingyen piát tudtál szerezni, különböző feladatokkal. Na ilyen már nincs. Szigor van, rend és fegyelem. A fesztivál területén egyél-igyál, verd el a pénzed, az összeset (is)!

Ez még jó volt, de most nem VOLT jó!

Na igen, az árak. Ha a 10 évvel ezelőtti ÉN jön, akkor egy nap alatt szórtam volna el a heti költségvetésem. Persze sosem jártam dollármilliókkal, de az, hogy 600 Ft egy kávé, felháborító! Annak tükrében pláne, hogy a sör 520 Ft volt és abból akármennyit megiszol, mindig lesz még egy utolsó kör. Nem értem mi ez az ereszd el a hajam! Ez a fesztivál nem a Sziget!

Bizony! Itt alig-alig találsz migránst (ejtsd: nem magyar nyelven beszélőt). Amúgy ezzel nincs gond, nem érdekel ki, milyen származású, de az árakat a magyar pénztárcához illene idomítani. Még akkor is, ha suhancként az összekuporgatott fillérekkel jöttem, most meg már keresőként. (Bár néha nem érzem, hogy drasztikusan változott volna a pénztárcám vastagsága!) Ezen csak a mobilALDI tompított némiképp, ahol normál árakon lehetett vásárolni, meglepően jó termékeket!

Nappal is jó VOLT!

A 10 évvel ezelőtti ÉN sátorral jött, most meg ugye lakókocsival pimpeltünk be. Akkor már reggel 6 órakor a saját izzadtságomban, hátfájással, oxigén után kiálltozva ébredtem. A lakókocsi áldásos és negatív hatása azonban, nem merül ki ennyiben. Míg gazdagabb szomszédjainknál a lakókocsizás megszokott dolog, addig nálunk még mindig gyerekcipőben jár, így pl. amikor megérkeztünk a parkolóból rögtön kitiltottak bennünket, mondván nem mehetünk oda vele és nem is alhatunk benne. (Ha lakóautóval jöttél, akkor igen (?)) Ezzel egyébként legalább 4-5 évig semmi gond nem volt, most hirtelen lett. A kempingben azonban szívesen láttak minket, potom 30.000 Ft-ért. Nem is az összeg, ami a lényeg, inkább maga az, hogy nincs más lehetőséged. A kempingbe mehetsz és kész, ahol kapsz áramot, WC-t, zuhanyzót, viszont nem süthetsz semmit és oda sem vihetsz be piát. 

Viszont a kiskapu újra ott volt előttünk, mint Nova Rock-on! Míg táskával, gyalogszerrel nem, addig a lakókocsival annyi piát vihettünk be, amennyit előtte beleraktunk - a cica kutya nem nézte meg. De igazából bármit bevihettél, ami elfért benne. Ha a Rammstein-t akartad bevinni, hát azt. Egy előnye azért még volt a kempingnek, hogy közel volt a VOLT és legalább őrizték. (Bár így is volt iPhone lopás és egyéb ínyencségek!)

Tudjuk, hogy visszatértetek!

De van még mit összehasonlítani! A fellépőket! Amíg régen minden nagy név, tényleg nagy név volt, addig az utóbbi időben mintha elfogytak volna a zenekarok. A tavalyi Maiden, mondjuk mindent vitt, de a Linkin Park, Fatboy Slim, Paramore, Ellie Goulding közül egyik sem tudott lázba hozni. Ja igen, a Linkin Parkot egyébként meg imádom, de ez a koncert egyenlő volt a nullával. Nem túlzás azt mondtani, hogy Bikini koncerten nagyobb volt a hangulat!

Nálunk meg kis színpadon játszottak...

Ami viszont nem változik, az a Subscribe, akik egy olyan visszatérést produkáltak, hogy még most is fáj! Több, mint egy óra pogó, eléggé elkészíti az ember gyermekét. Gyakorlatilag a legjobb koncert volt az Ektomorf (akik egy kis szípadon voltak, de legalább lett egy közös kép), az Enter Shikari (akik nem normálisak) és a Brains (akik mindig jók) mellett. Csak ugye ez a 25 éves VOLT fesztivál felhozatala! Hol vannak az igazán nagyok?

És ami nem volt rég, de most igen, az a barátnőm, aki meglepett egy napra! Mondanom sem kell a 10 évvel ezelőtti ÉN most nagyon irigykedett volna! A pikantériája, hogy a VOLT-on találkoztunk először a barátnőmmel, szóval a fesztivál szerves része 

Én is szerettem ezt!

Amúgy, ahogy Farkas Zoli (Ektomorf) mondaná, ki*******ul jól éreztem magam, mert ez még mindig az ÉN fesztiválom és még mindig szerintem a legjobb szórakozás az életben! Csak egyre inkább Sziget akar lenni, ami egy rettentően rossz irány! Kérjük vissza a rock/metál vonalat, az olcsó kávét és az igazán nagy neveket!

voltfeszt_1.JPG

Szólj hozzá

blog koncert beszámoló fesztivál élmény volt linkin park volt fesztivál subscribe ektomorf enter shikari koncertez!